tisdag 15 februari 2011

Facebook-statusar

Hej och välkomna till min blogg. Här skriver jag om allt möjligt. Men inte om vad man gör på dagarna, eller på resan eller om man precis köpt en ny kjol, utan denna skrivplats är till för att klaga och påpeka allt som är idiotiskt, onödigt, irriterande m.m. Faktum är att det finns så jävla många idioter i världen att det är på tiden att man skäller ut dem.

Det första jag skulle vilja påpeka är folk facebooks-statusar. Det man kan tro att man irriterar sig på är hur ofta vissa uppdaterar... men så är inte fallet. Dom får gärna uppdatera så ofta dom vill, det är det som meningen med det. Men VAD dom skriver är en helt annan saga. För seriöst, vem i helvette bryr sig om någon "gymmar" eller om någon "lagar middag"? Angår det mig? Är jag med och lagar middag? Bryr jag mig om ifall du är och lyfter vikter? fan heller. Jag menar, ibland ser man att någon skriver "utgång ikväll" lr liknande, och det är ändå ok, eftersom det kan ju angå andra. Men det känns otroligt att jag springer hem till någon jag knappt känner för att knacka på och hjälpa till i matlagandet. Seriöst, man undrar ju vem som känner sig träffad av den statusen? Är det en jävla morot som läser som springer och gömmer sig för han inte vill vara med i middagen lr? suck.
Här är andra facebooks status från idag som jag känner är helt menningslösa:

"tappade telefonen ner för trappan . . men han klarade sig!"
"Nationella imorgon-.-"
"skit trött"
"har lagat världens bästa middag, ******* är bäst i världen.."
"äter en efterlängtad daimstrut och ska snart iväg och träna!"
"Dåligt av dig!"

Jag utelämnar namn.

Alltså man skrattar ju ut högt åt vissa. Vadå nationella imorgon? Och? Och vem fan bryr sig om du är skit trött, är inte typ alla det nuförtiden? Och nej, du är fan inte bäst i världen för att du lagat nå jävla mos med köttbullar. Och den sista är ändå bäst "dåligt av dig", vadå dåligt av mig? Vafan snackar du om? Alltså den meningen säger ju ut högt att inte någon annan än en enda person ska förstå det där. VI FATTAR INTE VAD DU SNACKAR OM.

För i helvette....

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du är ett geni, seriöst, jag.älskar.din.blogg.

    SvaraRadera
  3. Hmm.. Varför har man folk man inte känner på fb? Trodde man hade fb mer för att man är intresserad av vad folk gör, helt enkelt snoka. Men det är ju min åsikt..

    / malinsippola.se

    SvaraRadera
  4. Jag har en tjej från SSU Uppland. Det var det värsta jag har varit med om.

    SvaraRadera