tisdag 15 februari 2011

Fjortisar

Det här inlägget kan kännas för gammalt för att skrivas nu, men faktum är att fenomenet förekommer genom en mycket längre tidsperiod än vad man kan tro. Det börjar mycket tidigt, vid 11-12 års åldern nu förtiden om jag får chansa, och jag är faktiskt väldigt osäker på när det slutar. Inte är det vid 20 år iaf. Man kan nog säga att det förekommer vanligast i åldern 14-15 då man har som minst  förstånd. Jag pratar om tjejer, som har totalt ingen inre karaktär eller personlighet, och lever endast på sitt utseende som oftast består av porslinsmink och löshår och diverse skräp påkletat på ansiktet. Jag pratar om tjejerna som stoppar allt skit i munnen dom kan få ta på (ciggaretter, knark, snus, alkohol och kukar i massor) för att dom känner att dom bli uppskattade då. Och att dom sedan tror att dom äger hela världen och alla gör som dom vill är en självklarhet. Fenomonet beskrivs generellt som fjortis.
Nu är det här begreppet väldigt relativt och brett, och det är mycket brett i min personliga mening. Det är mycket jag tycker är fjortis. Så jag tänker köra hårt utan hänsyn. Jag börjar med att berätta vad jag tycker om det och sedan vad man borde göra åt det.

Jag tror alla någon gång har irriterat sig på en fjortisgrej någon gång. Någon tolvåring som står och röker eller dricker, någon tjej som klär sig och sminkar sig, så när man ser henne så börjar man undra hur i helvette den rymdvarelsen kom till jorden etc. Det roliga är att om man skulle gå fram och fråga pundhuvudet varför hon beteer sig så har hon ingen anledning. Varför skulle hon? Det finns ju ingen för fan! Men man kan ju inte hoppas på att dockan svarar ärlig; "jag vet inte varför jag gör det" för det känns ju inte särskilt troligt, eller hur? Eller isådanafall är hon ju värt ett ansiktsslag i syfte med att försöka återställa någon hjärnfunktion, för det skulle egentligen vara det dummaste svaret man kan få.
Istället får man helt jävla pantade svar tagna från helvette. "Det är gott". "Det är snyggt". "Sandra bjöd mig" osv. Eller så kan man få mer slagkraftiga svar som "Fuck off". "Fan bryr du dig", osv. Då brister ju såklart gränsen för toleransen och man borde föra upp ett knä i pannbenet på horan, men det går jag in närmare på sen.

Men tittar man på den riktiga anledningen till att dom börjar göra något utav detta är den ju självklar; man vill bli uppskattad. Det som då kanske blir svårt att förstå för dom här trögtänkade imbecillerna, är att man kanske blir uppskattad; men det blir man ju bara av av lika stora svåra förståndshandikappade personer. Ett roligt hypotetiskt experiment: Vi tar en kille på en skola som är ultrapopulär. Han har gjort massa kretinska saker som fört honom till den sociala toppen av hela bunten av kretiner. Vi tar honom, kontrollerar honom, och säger åt honom att käka bajs i skolan. Jag har fan tusen kronor på att ett av hans tjugo-tal närmaste utvecklingshämmade skulle ta med en påse, beredda sig på att skita och äta det och skryta om det, ifall samma person skulle göra det igen. För egentligen, vad är skillnaden mot cigaretter? Jo jusste, cigaretter är ju mer skadliga för kroppen och förstör hälsan. Så dem här smarta jävlarna borde då för fan inte ha något emot att lasta in en slev nypressat bajs och skölja ner det med färskt kiss! Så länge det är coolt förfan!

Jag tänker nu visa ett tvättäkta koncept av en fjortis, som har tagit efter en annan fjortis (en smart sådan), och skapat sin egna lilla fjortisblogg.
http://fuckingsoft.blogg.se/

Gå in där, titta på bilderna och läs senaste inlägget (14:e). Helt sjukt, vilket jävla skämt. Hon påstår att dem kollar in hennes ass? Vakna upp din jävla skyltfigur. Du har inte mer ass än du har kuk! Du har skelett, visst, om du tror att dom tittade på det. Fast det tvivlar jag på. 
Fan liksom, detta är självförtroendet jag nämnde innan som växer upp ifrån falska tryggheter ifrån sinnesslöa och dåraktiga uppfattningar. Man ska fan placera dig i afrika utan mat (och smink) och sätta dig i riktigt arbete och se dig svettas din undermogna mus. Undrar ifall du tror att dom lägger massa kommentarer om ditt ass då? För det tror verkligen jag, asbolut. Dom skulle nog hellre lägga en kommentar om ditt ass än att flytta till Sverige och ta en plats i ditt tydligen alltför frikostiga liv.

Det finns ju verkligen så mycket man vill göra med(läs för) dem här stackars sopprötterna. Det absolut första man borde göra är att köra ner ansiktet i en kall tvättbalja och skrapa ansiktet rent från allt jävla måleri och diverse påklistrande verksamhet. Sen borde man tvångsinlägga dem i någon riktigt jävla verkligshetsupplyftande position bland fattigdom eller stagnation. Piska skiten medan dem arbetar och se dem gråta när man bränner upp deras jävla irriterande fittmobiler med en flamer där man använder deras jävla vodka som bränsle. 
Man borde helt enkelt göra allt man kan för att få dem att förstå att världen inte är den som finns i deras huvud.

.. för i helvette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar